x تبلیغات
هیپوسپادیاس درنوزاد پسر

هیپوسپادیاس درنوزاد پسر

هیپوسپادیاس درنوزاد پسر

هیپوسپادیاس درنوزاد پسر

 

علائم هیپوسپادیاس چیست؟

علائم در کودکان مبتلا به هیپوسپادیاس عبارتند از:

 

Chordee: آلت تناسلی کج است.

بیضه که پایین نمی آید: یکی از بیضه ها تا انتهای کیسه بیضه نمی رود (حدود 10 درصد موارد)

پوست ختنه گاه توسعه نیافته: پوستی که آلت تناسلی را پوشانده است از بین می رود. نوزادان مبتلا به هیپوسپادیاس نباید ختنه شوند.

ادرار غیر طبیعی: جریان غیر مستقیم ادرار

هیپوسپادیاس یک نقص مادرزادی است که در آن مجرای ادراری به جای انتهای آلت تناسلی در پایین آلت تناسلی باز می شود. مجرای ادراری لوله ای است که ادرار از طریق آن از مثانه خارج شده و خارج می شود.

 

هیپوسپادیاس یک نقص شایع است و در مراقبت از کودک مشکلی ایجاد نمی کند. جراحی معمولاً ظاهر طبیعی آلت تناسلی کودک را بازیابی می کند. با درمان موثر هیپوسپادیاس ، اکثر افراد می توانند ادرار کرده و به طور طبیعی تولید مثل کنند.

 

 

اقدامات تشخیصی و قبل از عمل:

  گاهی هیپوسپادیاس در دوران بارداری با سونوگرافی تشخیص داده می شود. تشخیص با معاینه تأیید می شود. فتق اینگوینال در 13-7 children از کودکان مبتلا به هیپوسپادیاس نیز مشاهده می شود. نوزاد مبتلا به هیپوسپادیاس تا بهبود وضعیت او نباید ختنه شود. بهتر است از سونوگرافی برای ارزیابی دستگاه ادراری تناسلی نوزاد استفاده کنید. اگر هیپوسپادیاس بسیار شدید باشد ، ممکن است در تشخیص جنسیت نوزاد مشکلاتی ایجاد شود. در موارد شدید ، آزمایشات کروموزومی و هورمونی توصیه می شود. ارزیابی اختلالات خونریزی قبل از عمل ضروری است. آزمایشات معمول نیز مورد نیاز است. جراحی واکسن باید با فاصله تقریباً سه هفته انجام شود.

در مورد هیپوسپادیاس چندین سوال وجود دارد که باید از پزشک بپرسید.

 

برخی از آن ها:

 

آیا فرزند من نیاز به عمل جراحی دارد؟

بهترین زمان عمل چیست؟

خطرات این جراحی چیست؟

اگر جراحی نشود چه اتفاقی برای او می افتد؟

آیا این روی باروری یا عملکرد جنسی فرزند من در بزرگسالی تأثیر می گذارد؟

اگر فرزند دیگری داشته باشم ، احتمال تکرار مجدد آن چقدر است؟

 در برخی از بیماران مبتلا به هیپوسپادیاس ، آلت تناسلی خمیده است که در موارد شدیدتر شایع است. در موارد خفیف ، جراحی زیبایی بیشتری دارد و در بزرگسالی انجام می شود تا آلت تناسلی طبیعی تر شود ، اما در موارد شدید ، اگر اصلاح نشود ، فرد نمی تواند در خانه رابطه جنسی داشته باشد. سن ایده آل برای عمل 6-18 ماه است و هرچه عمل جراحی زودتر انجام شود ، مراقبت های بعد از عمل برای والدین راحت تر خواهد بود ، زیرا کودک اغلب پس از عمل نیاز به کاتتر برای ورزش دارد. 3 تا 12 روزگی بچه هایی که می چرخند ، می خزند یا کوچک تربیت می کنند ، فرزندپروری را مشکل می کند.

این جراحی در حالی انجام می شود که کودک تحت بیهوشی عمومی است. اگر متخصص اورولوژی ترمیمی قبل از اصلاح شکل مجرای ادراری بخواهد انحنای غیرعادی آلت تناسلی را اصلاح کند ، ممکن است چندین عمل جراحی برای اصلاح عارضه هیپوسپادیاس لازم باشد. با این حال ، این مشکل معمولاً با انجام یک عملیات واحد حل می شود. معمولاً کودک می تواند در روز عمل از بیمارستان مرخص شود.

 

در مواردی که خروج مجرای ادرار نزدیک قاعده آلت تناسلی است ، ممکن است جراح مجرای ادرار را ایجاد کرده و پوست ختنه گاه یا بافت کوچکی از دهان نوزاد را مانند بافت همبند جایگزین کند. سالم و مفید است تا هیپوسپادیاس اصلاح شود.

تشخیص هیپوسپادیاس

متخصص اورولوژی می تواند از نتایج معاینه فیزیکی برای تشخیص هیپوسپادیاس استفاده کند. اگر پیشابراه غیرطبیعی باشد و بیضه ها در معاینه دیده نشوند ، به احتمال زیاد تشخیص اینکه ناحیه تناسلی مرد است یا زن (جنس واژینال) دشوار است. در این موارد توصیه می شود کودک توسط تیمی متشکل از چندین متخصص مورد معاینه مجدد قرار گیرد.

عمل جراحي

اکثر انواع هیپوسپادیا را می توان با جراحی سرپایی اصلاح کرد. برخی از انواع به جلسات بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند.

 

نتیجه عملیات

در بیشتر موارد ، عمل موفقیت آمیز است و پسران پس از عمل باروری و ادرار طبیعی دارند. گاهی فیستول یا سوراخی در امتداد سطح شکمی آلت تناسلی ایجاد می شود و مجرای ادرار جدید در آن وارد شده و باعث نشت ادرار می شود.

 

در موارد نادر ، برخی از کودکان در بهبود زخم ها یا زخم ها در محل جراحی مشکل دارند و چنین جراحی هایی را می توان با جراحی بعدی درمان کرد.

چگونه می توانید بفهمید که پسر مبتلا به هیپوسپادیاس است؟

نوزاد باید در بدو تولد و در اتاق عمل توسط پزشک معاینه شود. همانطور که گفتم ، با هیپوسپادیاس آلت تناسلی از شکم می آید ، نه نوک آلت تناسلی. امروزه ما جوانان را علیرغم سنشان می بینیم

عوارض هیپوسپادیاس

 

جریان ادرار مستقیم نیست و معمولاً ادرار ریخته می شود.

انحنای آلت تناسلی که می تواند در نزدیکی من اتفاق بیفتد یا زمانی که بسیار درد می کند بسیار نزدیک باشد.

سوختن

-

این بیماری معمولاً با آلت تناسلی زاویه دار از بین می رود. گاهی اوقات به دلیل پوست ختنه گاه به خوبی توسعه نمی یابد.

برچسب‌ها: هیپوسپادیاس درنوزاد پسر,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 11
کل بازدید : 416