x تبلیغات
بیماری پلاک پیرونی

بیماری پلاک پیرونی

بیماری پلاک پیرونی

بیماری پلاک پیرونی

بیماری پلاک پیرونی یک عارضه است که در آن پلاک ها (تکه های بافت اسکار صاف) در زیر پوست آلت تناسلی ایجاد می شود. این پلاک ها می توانند باعث خم شدن یا افتادگی آلت تناسلی در هنگام نعوظ شوند. این پلاک ها در زیر پوست احساس می شوند و می توانند دردناک باشند.

 
تخمین زده می شود که از هر 100 مرد 6 تا 40 ساله در 6 نفر ، پلاک روی آلت تناسلی یا انحنای آلت تناسلی دیده می شود. این عارضه در مردان جوان نادر است ، اما در 30 سالگی نیز دیده شده است. تعداد افراد مبتلا به این بیماری احتمالاً بیشتر از تعداد تخمینی است زیرا بسیاری از مردان از این عارضه خجالت می کشند و به پزشک مراجعه نمی کنند.
 
مراحل بیماری پیروژنیک
پلاک های پیریک به طور کلی به دو مرحله طبقه بندی می شوند: مرحله حاد و مرحله مزمن. در این دو مرحله ، آلت تناسلی خمیده می تواند رابطه جنسی را مختل کند. همچنین می توانید اختلال نعوظ داشته باشید.
 
فاز حاد
مرحله حاد بین 6 تا 18 ماه طول می کشد. در این مدت ، پلاک روی آلت تناسلی شکل می گیرد و انحنای آن بدتر می شود و ممکن است فرد هنگام نعوظ دچار درد شود.
 
فاز مزمن
مرحله مزمن زمانی است که پلاک رشد نمی کند و آلت تناسلی خم نمی شود. اگر درد را در مرحله حاد تجربه کنید ، احتمالاً درد در این مرحله برطرف می شود.
بسیاری از مردان میانسال امروز به ملاقات من می آیند تا از گرایش و انحنای آلت تناسلی خود شکایت کنند. خود بیمار اغلب ادعا می کند که قسمتی از آلت تناسلی او سفت شده و مانند سنگ شده است ، این دقیقاً در معاینه فیزیکی صادق است.
با توجه به نگرانی های این بیماران ، من سعی می کنم سوالات متداول در این مورد را به طور کامل برای بازدیدکنندگان سایت توضیح دهم.
 
پیرن چیست؟
این بیماری به شکل پلاک ، التهاب و سفتی موضعی در قسمت های مختلف آلت تناسلی و به دلایل نامعلوم شکل می گیرد و با گذشت زمان منجر به نوک آلت تناسلی می شود. پلاک در لایه پوششی زیر جلدی آلت تناسلی یا albuginea tonica ایجاد می شود.
 
پیرونی به دو نوع خفیف و شدید تقسیم می شود که در 23-11 درصد مردان رخ می دهد. پیرونی کاملاً بی خطر است و به سرطان تبدیل نمی شود ، برای سلامتی شما مضر نیست و نمی تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود. در ابتدای بیماری ، اغلب دردناک است ، اما به تدریج این درد از بین می رود و باعث کوتاه شدن آلت تناسلی و بالا و پایین شدن آن ، به چپ یا راست می شود.
اولین علائم پیرن در آلت تناسلی
اولین علامت پارگی جفت ، درد هنگام نعوظ است. مردان می توانند هنگام نعوظ (یا بدون آن) درد آلت تناسلی را تجربه کنند.
 
خمیدگی آلت تناسلی - در این مرحله ، آلت تناسلی فرد به دلیل تجمع پلاک به سمت پلاک متمایل می شود و می تواند شدید باشد. در برخی موارد ، آلت تناسلی ممکن است در هنگام نعوظ کج ، برآمده یا شبیه ساعت شنی به نظر برسد و رباط های تنگ در اطراف محور آلت تناسلی وجود داشته باشد.
 
لمس یک جسم سخت در قسمت آلت تناسلی به نام پلاک و بیشترین تعداد نشانه ای از شدت مشکل است. این پلاک می تواند در نواحی مختلف آلت تناسلی تجمع یابد.
 
ناتوانی جنسی: در مراحل اولیه ناتوانی در حفظ سفتی آلت تناسلی و در مراحل بعدی ناتوانی در نعوظ (اختلال نعوظ) است.
 
کوتاه شدن آلت تناسلی: ممکن است آلت تناسلی به دلیل این وضعیت کوتاه تر از حالت عادی باشد.
 
 
 
علل ایجاد پلاک پیرنه
پلاک پیرن علل متعددی دارد و معمولاً در اثر آسیب مکرر به آلت تناسلی ایجاد می شود.
 
ضربه به آلت تناسلی هنگام نعوظ: افراد مبتلا به بیماری پیرن نسبت به مردان متأهل هم سن و سال خود که بیشتر در معرض صدمه به آلت تناسلی هستند ، دارای تعداد بیشتری از افراد محرم یا صمیمیت خشن هستند.
 
به عبارت دیگر ، بیماری پیرن یک بیماری بافتی وابسته به سن است که در بیماران با میل جنسی بالا ایجاد می شود. در طول روند بهبودی ، بافت اسکار شکل نامنظمی به خود می گیرد و سپس می تواند به یک ندول قابل لمس تبدیل شود و باعث می شود آلت تناسلی به تدریج جمع شود. هنگامی که آلت تناسلی با این بیماری دچار نعوظ می شود ، ناحیه دارای بافت اسکار قادر به کشش نیست و در نتیجه ، آلت تناسلی حالت معمولی نعوظ را به خود نمی گیرد و احتمالاً دردناک خواهد بود.
 
برای بسیاری از افراد ، ضعف سیستم ایمنی بدن و دیابت ، پیری و سیگار کشیدن نیز از علل ایجاد پیرن هستند.
واکنشهای آلرژیک جدی ، از جمله آنافیلاکسی.
واکنشهای آلرژیک جدی ، از جمله آنافیلاکسی. واکنش آلرژیکق بیماری پیرونی مشخص نیست.
 
احتمال از بین رفتن بیماری پیرونی به صورت خود به خود وجود ندارد و حتی ممکن است با گذشت زمان بدتر شود.
 
شیوع بیماری پیرونی چقدر است؟
تخمین زده می شود که 3-9٪ از مردان بزرگسال در سرتاسر جهان به بیماری پیروز شده اند ، اما به خاطر احساس شرم از آن ، با پزشک در مورد آن صحبت نمی کنند.
 
با وجود بیماری پیرونی ، بیشتر در مردان 40 تا 70 ساله رخ داد ، اما من می توانم در هر سنی اتفاق بیفتد.
 
برخی موارد ممکن است به بیماری پیرونی تصور كنند كه اختلال نافذ شده اند ، اگر بیماری پیرونی باشد ، مشكل متفاوت است.
 
زیافلکس ، تنها درمان دارای تاییدیه FDA مناسب مبتلایان به بیماری پیرونی است
زیافلکس ، تنها درمان معتبر FDA است که به درمان بیماری پیرونی در بزرگسالان کمک می کند که دارای پلاکی هستند که احساس می شود و آنحنای آلت تناسلی آن در زمان شروع درمان ، بیش از 30 درجه است.
 
زیافلکس به داخل بافت اسکار یا پلاک پیرونی تزریق می شود. این دارو به تضعیف و تجزیه پلاک کمک می کند.
 
این دارو به همراه کشش آرام می تواند به صاف کردن آنحنای حاصل از بیماری پیرونی کمک کند.
چه کسی به بیماری پیرونی می تواند تبدیل شود؟
اگر بیشتر در مردان میانسال اتفاق می افتد ، اما مردان جوان و مسن می توانند به آن ظاهر شوند. با بالا رفتن سن ، این امر شیوع بیشتری می یابد. اما این بخشی طبیعی از روند پیری نیست.علائم بیماری پیرونی چیست؟ بیماری بیماری ممکن است به آرامی یا یک شبه ظاهر شود. وقتی آلت تناسلی مرد نرم است ، دیگر مشکلی مشاهده نکنید. اما در موارد شدید ، پلاک سخت شده مانع از آناتاف متحیری می شود ، باعث درد می شود و آلت تناسلی مرد را مجبور به خم شدن یا قوس زدن در زمان نعوظ می کند. در بیشتر موارد ، درد به مرور کاهش می یابد ، اما می توان آلت تناسلی مرد را بدتر کرد. برخی از مردان به این بیماری در جای دیگری از بدن ، مانند دست یا پا ، بافت اسکار ایجاد می کنند. به نظر می تواند مردان مبتلا به بیماری دوپویترن - زخمی در دست انگشتان را تحت تأثیر قرار داده است - به احتمال زیاد به پیرونی می شود.
 
چگونه پزشکان بیماری پیرونی را تشخیص می دهند؟
مشکلات و علائمی که تجربه می کنید و همچنین می توانید آسیب های مشابه را به پزشک بگویید. بیمار ی معاینه ای می خواهد کرد که در آن پزشک در طول معاینه بافت سخت شده است از بیماری را احساس می کند. همیشه لازم نیست ، در برخی موارد برای معاینه آلت شاید نیاز به تزریق دارویی باشد. این احتمال وجود دارد که شما نیاز به عکس گرفتن با اشعه ایکس یا سونوگرافی آلت تناسلی داشته اید. این مورد نادر است ، اما در برخی موارد که معاینه پزشک بیماری پیرونی را تأیید نمی کند ، یا اگر توده ای به سرعت رشد کرد ، ممکن است پزشک شما بیوپسی انجام دهد. این مورد شامل حذف مقداری از بافت منطقه آسیب دیده برای آزمایش آزمایشگاهی است.
آیا استفاده می کنید؟
در مطالعات مربوط به ویتامین E و با آمینوبنزوات پتاسیم ، که مربوط به ویتامین های گروه B است ، نتایج متفاوتی وجود دارد. این داروها درمان های اثبات شده ای استفاده کرده اند. هزینه های دیگر درمان بیماری پیرونی روش های دیگر درمان بیماری پیرونی که اثبات نشده است ، تزریق مواد شیمیایی مستقیم به پلاک و پرتودرمانی است. اما از آنجا که پرتودرمانی فقط می توانم با بیماری پیرونی را تسکین دهم و درد داشته باشم بدون درمان متوقف شود ، به نادرت انجام شود.
 
مدیریت درد
در بیشتر مردانی که به دلیل بیماری پیرونی درد دارند آلت می شوند ، معمولاً با فروکش شدن التهاب آلت ، ناراحتی به خودی خود از بین می رود. این روند ممکن است ۶ تا ۱۸ ماه طول بکشد.
سایر روش های درمانی برای پلاک پیرونی
در تعداد بسیار کمی از موارد پلاک پیرونی (حدود 13 از هر 100 مورد) ، این بیماری بدون نیاز به درمان از بین رفت. بسیار از متخصصین توصیه می کنند که این عارضه را به مدت 12 ماه پس از تشخیص ، بدون انجام عمل جراحی درمان قرار دهید. مردان به پلاکهای کوچک ، خمیدگی خفیف آلت تناسلی و افرادی که درد و اختلال در رابطه جنسی داشته اند نیازی به درمان نخواهند داشت. در صورت نیاز به انجام درمان گزینه های موجود وجود داشته است.
جراحی پلاک پیرونی
برخلاف نظرات قدیمی در درمان پلاک پیرونی ، جدید عمل جراحی هیچ نقشی در درمان نوین پلاک پیرونی آلت تناسلی ندارد و به علت عوارض فراوان توصیه نمی شود. اما اگر بدشکلی در آلت شدید باشد ، خیلی آزار دهنده است و یا از داشتن رابطه جنسی جلوگیری می کند ، پزشک ممکن است جراحی را پیشنهاد کند. عمل معمولاً تا زمانی که حداقل یک سال گذشته باشد و آنحنای آلت تناسلی شما به مدت حداقل شش ماه ثابت بماند ، توصیه نمی شود.
 
روش های معمول جراحی ، عبارت از:
 
بخیه زدن طرف سالم
 
روش های استفاده برای بخیه زدن در سمت بلندتر آلت تناسلی (بدون بافت اسکار) وجود دارد. این کار کجی آلت تناسلی را اصلاح کند ، اما ممکن است به کوتاهی واقعی یا ظاهری آلت تناسلی تبدیل شود.
 
 
 
برش یا برداشتن و پیوند
 
به طور کلی این روش در مورد کجی و آنحنای شدیدتر آلت تناسلی استفاده می شود و در مقایسه با روشهای پلیکاسیون ، با خطرات بیشتر از نظر بدتر شدن اختلال نافذ همراه می شود. جراح یک یا چند برش را در بافت اسکار ایجاد کرده و گاهی اوقات مقداری از بافت اسکار را خارج کرده تا غلاف آلت تناسلی کشش پیدا کرده و آلت به حالت مستقیم برگردد. جراح امکان دارد برای پوشش سوراخ های غلاف سفید بیضه (یک غشاء در آلت تناسلی که به حفظ نعوظ کمک کرد) یک قطعه از بافت پیوندی را بخیه کند.
 
پروتز آلت تناسلی
 
از طریق عمل جراحی پروتز آلت تناسلی را با بافتهای اسفنجی که در زمان نعوظ با خون پرشده شد ، تغییر کرد. این پروتز ممکن است نیمه نصف شود و به صورت دستی در برخی از اوقات به سمت پایین قرار گیرد و برای مقصد جنسی ، به سمت بالا خمیده شود. نوع دیگری از پروتز وجود دارد
که با کمک یک پمپ کاشته شد در کیسه بیضه ، حجیم انجام شد. در صورتی که شما دارای اختلال نعوظ و بیماری پیرونیباشید هستید ، پزشک ممکن است گزینه پروتز آلت تناسلی را برای شما در نظر گرفتن دریافت کند.
برچسب‌ها: بیماری پلاک پیرونی,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 11
کل بازدید : 416