x تبلیغات
درمان بیماری پیرونی با سنگ شکن

درمان بیماری پیرونی با سنگ شکن

درمان بیماری پیرونی با سنگ شکن

درمان بیماری پیرونی با سنگ شکن

 امروزه بسیاری از جوانان با انحنای آلت تناسلی را می بینم که نگران این مشکل هستند و به دنبال درمان هستند. بد نیست در اینجا به مکانیسم نعوظ یا سفت شدن آلت مردانه اشاره کنیم.

آلت تناسلی از لحاظ ساختاری از شریان ها و سیاهرگ ها و 2 جسم غار و یک جسم اسفنجی تشکیل شده است که در قسمت پایینی بین دو جسم غاردار قرار دارد و مجرای ادرار از آن عبور می کند.
در هنگام تحریک پذیری مرد، خون از طریق سرخرگ ها به شکل استوانه ای وارد اجسام غارنوردی می شود و باعث پر شدن و انبساط آنها می شود و آلت تناسلی را سخت می کند. با نعوظ کامل، سیاهرگ‌ها مسدود می‌مانند تا از جریان خون از آلت تناسلی جلوگیری کنند و سفتی آن را حفظ کنند. انحنای آلت تناسلی زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از بافت الاستیک آلت تناسلی نمی‌تواند منبسط شود، اغلب به این دلیل که بافت فیبری در هنگام بررسی سفت است و باعث می‌شود که آلت تناسلی به همان سمت کج شود. درصد انحنای آلت تناسلی با درصد و اندازه بافت فیبری رابطه مستقیم دارد. هرچه پارچه الیاف بیشتری داشته باشد، درصد انحراف آن بیشتر است.
کدام بیماران کاندید مناسبی برای آسیاب خارج بدنی هستند؟
آسیاب خارج از بدن برای بیماران مبتلا به سنگ های کوچک کلیه (معمولا کمتر از یک سانتی متر) که در اشعه ایکس به وضوح قابل مشاهده است مناسب است و همچنین می توان از آن برای درمان سنگ های خاص در قسمت فوقانی مجرای ادرار استفاده کرد. سنگ هایی که در قسمت های تحتانی مجرای ادرار یافت می شوند اغلب با آرتروسکوپی درمان می شوند.
ESWL یکی از رایج ترین روش های درمان سنگ کلیه و حالب است که یکی از کم عارضه ترین ها در این زمینه است و هم در کودکان و هم در بزرگسالان قابل استفاده است.
 
له کردن آنها با وسیله ای به عنوان شکستن سنگ های بزرگ به سنگ های کوچکتر شناخته می شود که می توانند توسط امواج اولتراسوند خارج از بدن از دستگاه ادراری خارج شوند.
 
مزایای SWL
ESWL نیازی به جراحی ندارد.
 
اغلب نیازی به بیهوشی یا بستری شدن ندارد.
 
هزینه آن ارزان است و عوارض جانبی کمتری دارد.
 
. می توان از آن در کودکان و کلیه های فردی استفاده کرد.
معایب ESWL
# ESWL در زنان باردار ممنوع است.
 
# خطر پارگی سنگ در قسمت تحتانی حالب کمتر از 50 درصد است.
 
همه سنگ های کلیه (مانند سنگ های سیستین) را نمی توان به راحتی با آسیاب ESWL خرد کرد.
 
# در بهترین شرایط، میزان موفقیت در خرد کردن حدود 85٪ است.
 
# برای سنگ های بزرگتر از 2.5-2 سانتی متر مناسب نیست و ممکن است به چندین چرخه سنگ زنی نیاز داشته باشد.
 
# برای کلیه های غیر طبیعی، سرطان کلیه، عفونت کلیه یا عفونت مجاری ادرار قابل استفاده نیست
عوارض بیماری پیرونی عبارتند از:
 
ناتوانی در ایجاد رابطه زناشویی
- انحنای آلت تناسلی
کوتاه کردن آلت تناسلی
ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ.
اضطراب و استرس مربوط به فعالیت جنسی و ظاهر آلت تناسلی.
روابط عاطفی را با همسرتان قطع کنید
مشکل داشتن بچه در اطراف به دلیل ناتوانی
-جدا شده
 
در حال پردازش
 
روش های زیادی برای درمان بیماری پیرونی پیشنهاد شده است که هیچ کدام اثر خاصی ندارند، اما پزشک بسته به شرایط و تجربه بیمار ممکن است از ترکیبی از داروهای فوق برای درمان بیمار استفاده کند. در بسیاری از موارد، نوع دارو به صورت دوره ای تغییر می کند تا بهترین دارو برای بیمار انتخاب شود.
 
هدف از درمان این است:
 
- از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و در صورت امکان آن را درمان کنید.
بازگرداندن عملکرد طبیعی جنسی
- اصلاح انحنای آلت تناسلی
درمان سنگ های کلیوی  با آسیاب.
امروزه درمان سنگ‌شکن رایج‌ترین روش درمان سنگ کلیه در سراسر جهان است. مراکزی که دو دهه پیش این دستگاه را روانه بازار کردند دارای نسل قبلی دستگاه هستند. دستگاه های نسل جدید کارآمدتر و کمتر دردناک هستند. مکانیسم عملکرد این دستگاه بر این اساس است که دستگاه با کمک تکنسین سنگ ادراری را پیدا کرده و امواج ضربه ای از خارج بدن بر روی سنگ ایجاد می کند و به این ترتیب سنگ رونوشت شده است.
 
امواج ضربه ای که به سنگ منتقل می شود دارای شدت های متفاوتی است که با ولتاژ کم شروع می شود و به تدریج افزایش می یابد تا سنگ خرد شود. ممکن است 3000 تا 2000 ضربه برای شکستن سنگ لازم باشد. اگر سنگ سخت نباشد به راحتی می شکند. اگر سنگ خیلی نرم باشد تبدیل به خاک می شود. اگر مواد سنگ سخت باشد، سنگ خرد نمی شود و به قطعات بزرگ تبدیل نمی شود. Schlباعث شکستگی آلت تناسلی شما می شود.
درمان کجی آلت تناسلی
 
آیا هر درجه ای از انحناء آلت نیاز به درمان دارد و درمان قطعی آن چیست؟
اصولاً داروی درمانی قطعی برای درست کردن انحراف آلت وجود ندارد. در مواردی که درصد انحناء آلت کم است و مانع مقاربت نمی شود بهترین توصیه مدارک با آن می باشد.
جمعیت جمعیت زیادی را می بینم که به کوچکترین انحناء آلت حساس بوده اند و دنبال اصلاح آن هستند. در اینجا لازم می دانم که با توجه به موارد غیر ضروری بهتر است از کوچکترین دستضروری ها جلوگیری شود که جراحی ممکن است باعث ایجاد مشکل در نعوظ و عمل کوچکی از آلت تناسلی شود گیرنده عبارتند از:
۱- انحناء بیش از ۳۰ درصد
۲- اختلال در دخول
۳- حتی الامکان به خاطر زیبائی و با توجه به عوارض احتمالی عمل جراحی انجام دهید
با توجه به مهم‌ترین آسیب‌رسانی به منطقه‌ای که کوچک‌ترین آسیب به دلیل آسیب‌دیدگی می‌شود اینجانب روش درمانی جراحی Pelicution می‌دانم که در آن بدون ایجاد برش و بدون برداشتن پلاک فیبری که برداشته می‌شود باعث پنچری حیوان خواهد شد و تنها با چند بخیه. انحراف را اصلاح می کنم.
قبل از انجام عمل
قبل از سنگ شکنی برون اندامی:
 
پزشک برای شما توضیح می دهد که چگونه برای عمل آماده شوید. مجموعه یک برگه اطلاعات توسط بیمارستان یا واحد درمانی به شما می‌شود و از این طریق اطلاعات بیشتری درباره آنچه باید انتظار داشته باشید به شما می‌شود.
شما معمولاً می‌توانید پس از انجام سنگ شکنی برون اندامی (ESWL) در همان روز به خانه باز شد. این عمل معمولاً بدون بی‌حسی انجام می‌شود که به این معنی است که در طول انجام هوشیار بود. ممکن است برای رفع هر گونه ناراحتی و برای آرامش بیشتر به شما مسکن داده شود تا عمل راحت‌تری داشته باشید.
شما می‌توانید بدون شیر مانند آب یا قهوه سیاه بنوشید. اما نباید ۲ تا ۴ ساعت قبل از عمل چیزی بخورید.
اگر در حال حاضر مصرف داروی خاصی دارید، به داروهای خاصی برای رقیق کننده خون دارید، پیش از انجام عمل در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید که آیا باید مصرف آنها را ادامه دهید یا خیر.
بسته به سن، میزان ثبت پزشکی و داروها و سلامت عمومی شما، ممکن است آزمایش‌های زیر عمل انجام شود:
EKG (الکتروکاردیوگرام)
CBC (آزمایش شمارش کامل خون)
PT/ PTT (پروفایل انعقاد خون)
پنل جامع متابولیک (پروفایل شیمیایی خون)
تجزیه و تحلیل و تحلیل
آزمایش کشت بیماری
بسیار مهم است که شما قبل از سنگ شکنی برون اندامی هیچ گونه هویتی نداشته باشید. بنابراین، اگر مبتلا به این بیماری هستید یا خیر (احساس سوزش در بیماری، وجود خون در عفونت، تکرر عفونت، فوریت در درمان عفونت و تب) .
برچسب‌ها: درمان بیماری پیرونی با سنگ شکن,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 11
کل بازدید : 416