x تبلیغات
پیشگیری از بیماری های مقاربتی

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

 به یاد داشته باشید ، تنها راه مطمئن برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی ، رابطه جنسی نیست!

هر زمان که رابطه جنسی دارید از کاندوم استفاده کنید (اگر از روان کننده ها استفاده می کنید ، مطمئن شوید که بر پایه آب هستند).

وفاداری به خانواده و احترام به هنجارها و آداب و رسوم جامعه و داشتن تنها یک شریک جنسی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی است. داشتن شریک جنسی متعدد خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

رابطه جنسی با افرادی که بیش از یک شریک جنسی دارند و در مورد سلامتی خود نگران هستند ، خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که با مشاهده ظاهر طبیعی چشم های خود ، نمی توانید از سلامت یا عفونت شریک زندگی خود مطمئن باشید.

هر از گاهی برای بیماریهای مقاربتی بررسی کنید. در صورت ابتلا به بیماری های مقاربتی ، از سرایت بیماری به افراد دیگر جلوگیری می شود.

از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید. در چنین شرایطی ، پیروی از توصیه های ایمنی هنگام انجام رابطه جنسی تقریباً غیرممکن است.

علائم و نشانه های بیماری های مقاربتی را بشناسید. هر از گاهی خود و شریک خود را از نظر این علائم بررسی کنید.

دانش خود را در مورد بیماریهای مقاربتی گسترش دهید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید ، کمتر به این بیماری ها مبتلا می شوید.

محافظت در برابر رابطه جنسی

پیشگیری از بیماریهای مقاربتی قبل از مقاربت جنسی اتفاق می افتد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی قبل از رابطه جنسی انجام دهید:

 

محدود کردن تعداد شرکای جنسی

در مورد سابقه جنسی خود با شرکای جنسی احتمالی صادق باشید.

به عنوان یک زن و شوهر ، یک آزمایش قبل از رابطه جنسی انجام دهید

از رابطه جنسی ، مستی و مصرف مواد مخدر خودداری کنید.

واکسینه شدن در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و هپاتیت B (HBV)

مهم است که در مورد سلامت جنسی با یک شریک جنسی صحبت کنید. اما همه افراد مبتلا به بیماری های مقاربتی نمی دانند که این عفونت را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از برقراری رابطه جنسی با شریک جدید ، آزمایش های لازم را انجام دهید.

 

اگر بیماری های مقاربتی دارید ، آنها را با همسرتان در میان بگذارید. به این ترتیب ، هر دوی شما تصمیمات آگاهانه ای در مورد خطرات رابطه جنسی خواهید گرفت. همچنین ، مخفیانه از شخص دیگر در مورد بیماری های مقاربتی س askال کنید.

رابطه جنسی ایمن ایجاد می کند

بودن در یک رابطه ایمن به معنای استفاده از سد و لاتکس محافظ یا پلی اورتان برای انواع رابطه جنسی ، از جمله موارد زیر است:

 

هنگام رابطه جنسی از کاندوم زنانه یا مردانه استفاده کنید.

استفاده از کاندوم به صورت خوراکی برای رابطه جنسی دهانی

در صورت تحریک دستان خود دستکش بپوشید

 

 

پس از یک رابطه زناشویی ، مشاوره سلامت یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از بیماری انجام دهید. به یاد داشته باشید ، شستشو بعد از رابطه جنسی برای از بین بردن باکتری ها از پوست مفید است. زنان به طور خاص باید بعد از رابطه جنسی ادرار کنند تا خطر عفونت ادراری را کاهش دهند.

اما چگونه می توانید از شیوع بیماری های مقاربتی جلوگیری کنید؟

 برای جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی به دیگران:

 

تا زمانی که به پزشک مراجعه نکرده اید و آزمایشات مقاربتی انجام نشده است از صمیمیت جنسی خودداری کنید.

توصیه های پزشک خود را دنبال کنید تا به بهبود روند بهبود کمک کنید.

وقتی می خواهید رابطه جنسی داشته باشید از کاندوم استفاده کنید.

تا زمانی که پزشک به شما دستور ندهد از رابطه جنسی خودداری کنید.

برای معاینه منظم به متخصص زنان مراجعه کنید.

مطمئن شوید که همسرتان خوب یا سالم است.

تولید ادرار پس از مقاربت

جریان ادرار مکانیسم اصلی دفاعی در برابر ورود عوامل بیماری زا به بدن است. برای جلوگیری از ورود میکروب ها به مثانه و پروستات ، بلافاصله بعد از مقاربت ادرار کردن توصیه می شود.

 

آیا بیماریهای مقاربتی به باکره منتقل می شود؟

نفوذ به دستگاه تناسلی لزوماً تنها راه انتقال بیماریهای مقاربتی نیست. برخی از این بیماریها همانطور که گفته شد به دلیل ضایعات پوستی از طریق هرگونه تماس (پوست ، دهان ، مقعد و ...) منتقل می شوند. مانند تبخال و زگیل تناسلی ، اما انتقال بیماری هایی مانند سوزاک ، HPV ، ایدز و غیره از طریق ترشحات جنسی است.

امن ترین رابطه جنسی کدام است؟

مطمئن ترین راه برای پیشگیری از ایدز و سایر بیماری های مقاربتی ، رابطه جنسی نیست! پس از آن ، امن ترین راه برای برقراری رابطه جنسی ، برقراری رابطه جنسی بین دو شریک جنسی است که هیچ کدام از آنها STD نداشته اند و فقط یک شریک جنسی دارند و هیچکدام از آنها مواد مخدر تزریق نمی کنند.

 

W.

ت تأثیر مواد مخدر و یا الکل باشید ، ممکن است با فرد رابطه ای جنسی برقرار کنید.

 

واکسن بزنید

واکسن زدن قبل از رابطه ی جنسی می تواند از ابتدایی به انواع خاصی از بیماری مقاربتی جلوگیری کند. واکسن های زیاد برای پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم ، هپاتیت A و هپاتیت B در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

ختنه

شواهد نشان می دهد که ختنه مردان تا 60٪ احتمال ابتلا به بیماری ایدز را در آنها کاهش داده است.

 

از کاندوم استفاده کنید

برای هر بار آمیزش از کاندوم جدید استفاده کنید. کاندومی که از مواد طبیعی ساخته شده است تأثیر بیشتری برای پیشگیری از بیماری مقاربتی دارد.

 

با رعایت موارد فوق می توانید از انتقال بیماری های مقاربتی جنسی پیشگیری کنید. بیماری های مقاربتی می توانند دردسرهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشند ، دقیقاً متوجه شده اید که بیماری از شریک جنسی به شما انتقال نیابد. برای درمان بیماریهای مقاربتی باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا بهترین روشهای درمانی برای شما به کار گرفته شود

برچسب‌ها: پیشگیری از بیماری های مقاربتی,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 11
کل بازدید : 416